top of page


Een marketingstrategie in 10 praktische stappen
Een goed doordachte marketingstrategie zorgt voor rust, overzicht en focus. In deze blog lees je hoe je met een marketingstrategie in 10 praktische stappen werkt aan meer grip en impact. Van het bepalen van je doelen en doelgroep tot kanaalkeuze en interne afstemming. Zo maak je marketing weer strategisch én effectief.

Rogier Peters
23 mei6 minuten om te lezen
21 weergaven
0 opmerkingen


Natuurlijk heb je geen tijd voor je marketingstrategie, het wiel opnieuw uitvinden is veel leuker.
Waarom het maken van een marketingstrategie vaak blijft liggen? Omdat je denkt dat je er geen tijd voor hebt. Maar juist een heldere strategie geeft rust, richting en meer impact. In deze blog lees je waarom een marketingstrategie essentieel is voor culturele en maatschappelijke organisaties, hoe je klein kunt beginnen én waarom het géén dik rapport hoeft te zijn.

Rogier Peters
20 mei5 minuten om te lezen
8 weergaven
0 opmerkingen


Waarom succesvolle organisaties werken met harige monsterdoelen a.k.a een BHAG (en jij nu dus ook)
Een Big Hairy Audacious Goal (BHAG) is meer dan een inspirerend doel: het geeft richting, energie en helpt keuzes maken. In deze blog lees je hoe je vanuit je purpose en kernwaarden een sterke BHAG formuleert. Je ontdekt de vijf typen BHAG’s, hoe je ze praktisch toepast in je strategie én waarom ze zo goed werken. Inclusief voorbeelden van NASA, Nike en Netflix.

Rogier Peters
24 apr6 minuten om te lezen
58 weergaven
0 opmerkingen


Merkwaardige kernwaarden en merkwaarden, wat moet je daar nou weer mee.
Ontdek het verschil tussen kernwaarden en merkwaarden en hoe deze bijdragen aan een sterke merkstrategie. Leer hoe je ze effectief inzet om

Rogier Peters
1 apr5 minuten om te lezen
41 weergaven
0 opmerkingen


Wat is het verschil tussen je missie en visie?
Zonder scherpe missie en visie blijft je marketing leeg. Zorg dat ze helder, inspirerend en praktisch zijn. Maak vandaag nog het verschil!

Rogier Peters
12 mrt5 minuten om te lezen
70 weergaven
0 opmerkingen


Waarom jouw merk een 'Waarom' nodig heeft
Waarom? Missiegedreven merken, de Golden Circle van Simon Sinek. Je hebt er vast wel eens over gehoord, maar hoe belangrijk is dat nu...

Rogier Peters
5 mrt4 minuten om te lezen
41 weergaven
0 opmerkingen


Door de ogen van een AI: ChatGPT over zijn ervaringen als co-host in de podcastserie AI AI, wat een marketingstrategie
Voor dit blog heb ik besloten mijn co-host ChatGPT het woord te geven. Ik ben namelijk zeer benieuwd wat zijn ervaringen tot nu toe zijn...

Rogier Peters
28 mrt 20244 minuten om te lezen
52 weergaven
0 opmerkingen


De Positionering van Muziekweb naar muziekweb.nl; een datagedreven aanpak met maatschappelijk karakter na de fusie met Beeld & Geluid
Op het Kruispunt van Vernieuwing Decennialang vervulde Muziekweb, met als belangrijkste dienst het platform muziekweb.nl , een cruciale...

Rogier Peters
15 mrt 20245 minuten om te lezen
45 weergaven
0 opmerkingen


7 learnings over ChatGPT als sparringspartner in een podcast over marketingstrategie
7 learnings over ChatGPT als co-host in mijn podcast AI AI wat een marketingstrategie

Rogier Peters
20 dec 20234 minuten om te lezen
33 weergaven
0 opmerkingen


AI voor je marketingstrategie: handig of omslachtig?
AI… ChatGPT… wat kan je daar als marketeer nou mee? Is het vooral makkelijk bij het maken van content of kan je het ook inzetten voor strate

Rogier Peters
14 dec 20233 minuten om te lezen
37 weergaven
0 opmerkingen
bottom of page