top of page

Verschilmaker:

Muziekweb.nl - Jouw leven is muziek

Geleverde diensten (ad interim):

Marketingstrategie, markt- en concurrentieanalyse, Tone of Voice,  Pay-of, BHAG, Doelen & KPI’s, persona, waardeproposities, klantreis, contentstrategie (3H-model), marketing en budgetplanning.

“Rogier was als een bruistabletje in onze afdeling.”

Florence van Duijvendijk - Hoofd Bibliotheek & Media/muziekweb.nl

Het oude muziekweb logo
Portret van Florence van Duijvendijk

Muziekweb.nl is de bijzonderste muziekcollectie van Nederland waar je muziek luistert, leent en ontdekt. Onafhankelijk en zonder reclames. Elke week worden ruim 3.500 nieuwe nummers toegevoegd aan de collectie van ruim 9 miljoen nummers. Beeld & Geluid omarmde deze schatkist en onze missie was duidelijk:

​

Het doel:
"Maak de positie van muziekweb.nl t.o.v. Beeld & Geluid duidelijk en zorg dat het gebruik van de muziekcollectie gestimuleerd wordt."

De Noten van Onze Melodie 🎶

Onze reis begon met een diepe duik in de ziel van muziekweb.nl en Beeld & Geluid. Samen met het team vonden we de essentie van het merk en ontwikkelden we een strategie die meer was dan alleen noten en cijfers. Met onze klanten en stakeholders in het vizier werkten we toe naar een helder plan voor het komende jaar.

De Crescendo van Strategieën 🚀

We kwamen wekelijks samen en werkten aan tal van zaken zoals onze merkidentiteit, Big Hairy Audacious Goal (BHAG), waardeproposities, klantreizen, contentstrategie en smeedden plannen die niet alleen strategisch waren maar ook gewoon leuk. Want ja, marketing is ook gewoon leuk af en toe, toch?

DE UITDAGING

Muziekweb.nl is de bijzonderste muziekcollectie van Nederland waar je muziek luistert, leent en ontdekt. Onafhankelijk en zonder reclames. Elke week worden ruim 3.500 nieuwe nummers toegevoegd aan de collectie van ruim 9 miljoen nummers. Beeld & Geluid omarmde deze schatkist en onze missie was duidelijk:

​

Het doel:
"Maak de positie van muziekweb.nl t.o.v. Beeld & Geluid duidelijk en zorg dat het gebruik van de muziekcollectie gestimuleerd wordt."

De Noten van Onze Melodie 🎶

Onze reis begon met een diepe duik in de ziel van muziekweb.nl en Beeld & Geluid. Samen met het team vonden we de essentie van het merk en ontwikkelden we een strategie die meer was dan alleen noten en cijfers. Met onze klanten en stakeholders in het vizier werkten we toe naar een helder plan voor het komende jaar.

De Crescendo van Strategieën

We kwamen wekelijks samen en werkten aan tal van zaken zoals onze merkidentiteit, Big Hairy Audacious Goal (BHAG), waardeproposities, klantreizen, contentstrategie en smeedden plannen die niet alleen strategisch waren maar ook gewoon leuk. Want ja, marketing is ook gewoon leuk af en toe, toch?

Het Resultaat: Muziekweb.nl - Luister, Leen & Ontdek 🚀

"Rogier heeft ons geholpen met een heldere positionering en de rebranding van Muziekweb naar muziekweb.nl - Luister, Leen & Ontdek - waarbij we nu heldere waardeproposities hebben voor zowel Bibliotheken (B2B) als Particulieren (B2C). 

 

"De systematische aanpak van Rogier op strategisch, tactisch en operationeel niveau werkt hierin heel prettig."

​

Lees hier mijn blog over: De Positionering van Muziekweb naar muziekweb.nl; een datagedreven aanpak met maatschappelijk karakter na de fusie met Beeld & Geluid

De Crescendo van Succes 🎉

En toen, na veel brainstormen, lachen en hard werken, zagen we het resultaat. Een verhaal dat wordt gedragen in Beeld & Geluid en een landelijke campagne in de openbare bibliotheken die de magie van muziekweb.nl verspreidt als een virus (maar dan een goede!)

Wat het verschil maakte...

Naast strategisch denken, creatieve ideeën en een flinke dosis humor, bleef het niet hangen in eindeloze adviezen. We hebben een plan gemaakt, laveerde steeds tussen strategie en operatie. We zijn dingen gaan doen en Rogier heeft alles prima overgedragen aan onze nieuwe marketeer, en voila! Het voelde als teamwork, met een vleugje humor, geduld en 120% inzet.

 

En voor iedereen die overweegt samen te werken met Rogier:


 "Ik kijk met veel voldoening terug op dit traject waarin hij als een collega van ons was."
- Florence van Duijvendijk, Hoofd Bibliotheken & Media/muziekweb.nl

CONTACT

Wil je mij liever direct benaderen? Dat kan via:

Rogier@merkverschil.nl

of bel +31(0)6-10240205

 

Utrecht, Nederland

KvK-nummer: 80897002

bottom of page