top of page
Profiel
Aanmeldingsdatum: 19 nov 2020
Over
Hi. Ik ben Rogier Peters, eigenaar van Merkverschil en maker van de online cursus. Met ruim 15 jaar ervaring als marketeer en hoofd marketing & communicatie van verschillende dienstverleners sta ik voor je klaar om je te ondersteunen bij deze cursus.
Posts (10)
23 mei 2025 ∙ 6 min.
Een marketingstrategie in 10 praktische stappen
Een goed doordachte marketingstrategie zorgt voor rust, overzicht en focus. In deze blog lees je hoe je met een marketingstrategie in 10 praktische stappen werkt aan meer grip en impact. Van het bepalen van je doelen en doelgroep tot kanaalkeuze en interne afstemming. Zo maak je marketing weer strategisch én effectief.
23
0
20 mei 2025 ∙ 5 min.
Natuurlijk heb je geen tijd voor je marketingstrategie, het wiel opnieuw uitvinden is veel leuker.
Waarom het maken van een marketingstrategie vaak blijft liggen? Omdat je denkt dat je er geen tijd voor hebt. Maar juist een heldere strategie geeft rust, richting en meer impact. In deze blog lees je waarom een marketingstrategie essentieel is voor culturele en maatschappelijke organisaties, hoe je klein kunt beginnen én waarom het géén dik rapport hoeft te zijn.
9
0
24 apr 2025 ∙ 6 min.
Waarom succesvolle organisaties werken met harige monsterdoelen a.k.a een BHAG (en jij nu dus ook)
Een Big Hairy Audacious Goal (BHAG) is meer dan een inspirerend doel: het geeft richting, energie en helpt keuzes maken. In deze blog lees je hoe je vanuit je purpose en kernwaarden een sterke BHAG formuleert. Je ontdekt de vijf typen BHAG’s, hoe je ze praktisch toepast in je strategie én waarom ze zo goed werken. Inclusief voorbeelden van NASA, Nike en Netflix.
74
0
2
Rogier Peters
Beheerder
Meer acties
bottom of page