top of page
video thumbnail met Rogier Peters die iets vertelt over de cursus online marketingstrategie

ONLINE CURSUS MARKETING-STRATEGIE

Word een strategische marketeer met impact

Wil jij als marketeer niet alleen dóen, maar ook strategisch denken? Ontwikkel een marketingplan dat écht werkt en leer hoe je jouw merk onderscheidt van de concurrentie.  

Ben je klaar om strategisch te groeien als marketeer?

 

Schrijf je in en zet de eerste stap naar een succesvolle marketingstrategie.

OVER DE ONLINE CURSUS MARKETINGSTRATEGIE

Alles wat je nodig hebt voor een doordacht marketingplan

Met deze marketingstrategie training krijg je een compleet framework om jouw marketingplan op te bouwen. In 10 modules werk je gestructureerd aan strategie, merkpositionering, content en digitale marketing. Je krijgt alle tools om direct resultaat te boeken

Flexibel Leren

Leer in je eigen tempo op laptop, tablet of mobiel

DSC07135_edited.jpg

Persoonlijke begeleiding

Ik neem je in heldere video's mee door de modules en bespreek praktijkvoorbeelden

Schermafbeelding 2022-04-19 om 10.49_edi

Kant-en-klare templates

Bespaar tijd en werk efficiënt met kant-en-klare templates 

  • Module 0: Kick - off
    1 - Wat is marketing? 2 - Wat is een strategie? 3 - Wat is marketingstrategie? 4 - Opbouw marketingstrategie 5 - Jouw strategisch marketingplan op 1 pagina
  • Module 1: Misie gedreven Merken
    1 - Start met waarom 2 - Visie en Missie 3 - Kernwaarden
  • Module 2: Duidelijke Doelen
    1 - Jouw grote gewaagde doel (BHAG) 2 - Jouw 3-5 jaardoelen 3 - Jaar - en kwartaaldoelen 4 - KPI's: de sleutel tot het meten van succes
  • Module 3: Methodische Marktanalyse
    1 - Marktsegment en trends (DESTEP) 2 - Marktpijlers 3 - Concurrentie-analyse 4 - SWOT & TOWS
  • Module 4: Perfecte Positionering
    1 - Wat is positioneren 2 - Gewenste positie & merkverhaal 3 - Het positieprobleem 4 - Merkbelofte & pay-off
  • Module 5: Meesterlijke Merkuitstraling
    1 - Wat is merkvoorkeur? 2 - Archetype en brand-/merkpersona 3 - Visuele identiteit en merkverhaal 4 - Tone of Voice 5 - Huisstijl, typografie, kleuren en richtlijnen
  • Module 6: Krachtige Klant(reizen & waardeproposities)
    1 - Doelgroepen en persona's 2 - Opbouw van een buyer persona 3 - Waardepropositie 4 - Klantreis (customer journey)
  • Module 7: Content met een Contentstrategie( & planning
    1 - Wat is een contentstrategie? 2 - Content-modellen die knallen (3H-model en STDC) 3 - Contentfunnel en KPI's 4 -Content- en middelenmatrix en het PESO-model 5 - SEO, zoekwoorden & analyse 6 - Contentplanning en -kalender
  • Module 8: Denderende Digital (online) Marketing
    1 - Inleiding en introductie in digital marketing 2 - Trends en innovaties in digital marketing 3 - Marketing & technologie (360 klantbeeld) 4 - Het digital marketing ecosysteem 5 - SEA (Search Engine Advertising) 6 - Social media marketing 7 - E-mail marketing 8 - Marketing automation en -personalisatie 9 - Analytics en datagedreven marketing 10 - Conversie optimalisatie (CRO)
  • Module 9: Binnen en Buiten Budget
    1 - Het belang van een marketingbudget 2 - Kostenplaatsen en prijsstrategie 3 - Budgetteren a.d.h.v. het 3H-model en STDC 4 - Bereken commerciële KPI's zoals ROI, ROAS, CLV en CAC 5 - Budgetpresentatie
  • Module 10: Teamwork makes the Dream Work
    1 - Betrokken medewerkers en succes 2 - Het marketingteam en rollen 3 - Taken en verantwoordelijkheden (RACI) 4 - Prioriteiten, processen en de bottleneck 5 - Ontwikkeling en ABCD-spelers 6 - Outsourcing versus in-house marketing 7 - Marketingteam van de toekomst

Neem een kijkje in het programma

Wat maakt deze cursus uniek

Met deze online marketingstrategie training word je een marketingstrateeg en werk je aan een marketingplan dat wél werkt. Je krijgt de kennis en het zelfvertrouwen om je marketingcarrière naar een hoger niveau te tillen. Ontwikkel jezelf als marketing- & communicatieprofessional en word de strategische speler die je altijd al wilde zijn.

Bespaar tijd en geld

Krijg direct toegang tot bewezen templates en modellen, zodat je geen weken hoeft te zoeken naar de juiste aanpak.  

Leer strategie op een praktische manier

Geen droge theorie, maar hands-on strategieën en praktijkcases uit B2C-marketing

Direct toepasbaar in jouw werk

Werk aan jouw marketingstrategie terwijl je leert – geen overbodige stappen, alleen wat écht werkt.  

  • Module 0: Kick - off
    1 - Wat is marketing? 2 - Wat is een strategie? 3 - Wat is marketingstrategie? 4 - Opbouw marketingstrategie 5 - Jouw strategisch marketingplan op 1 pagina
  • Module 1: Misie gedreven Merken
    1 - Start met waarom 2 - Visie en Missie 3 - Kernwaarden
  • Module 2: Duidelijke Doelen
    1 - Jouw grote gewaagde doel (BHAG) 2 - Jouw 3-5 jaardoelen 3 - Jaar - en kwartaaldoelen 4 - KPI's: de sleutel tot het meten van succes
  • Module 3: Methodische Marktanalyse
    1 - Marktsegment en trends (DESTEP) 2 - Marktpijlers 3 - Concurrentie-analyse 4 - SWOT & TOWS
  • Module 4: Perfecte Positionering
    1 - Wat is positioneren 2 - Gewenste positie & merkverhaal 3 - Het positieprobleem 4 - Merkbelofte & pay-off
  • Module 5: Meesterlijke Merkuitstraling
    1 - Wat is merkvoorkeur? 2 - Archetype en brand-/merkpersona 3 - Visuele identiteit en merkverhaal 4 - Tone of Voice 5 - Huisstijl, typografie, kleuren en richtlijnen
  • Module 6: Krachtige Klant(reizen & waardeproposities)
    1 - Doelgroepen en persona's 2 - Opbouw van een buyer persona 3 - Waardepropositie 4 - Klantreis (customer journey)
  • Module 7: Content met een Contentstrategie( & planning
    1 - Wat is een contentstrategie? 2 - Content-modellen die knallen (3H-model en STDC) 3 - Contentfunnel en KPI's 4 -Content- en middelenmatrix en het PESO-model 5 - SEO, zoekwoorden & analyse 6 - Contentplanning en -kalender
  • Module 8: Denderende Digital (online) Marketing
    1 - Inleiding en introductie in digital marketing 2 - Trends en innovaties in digital marketing 3 - Marketing & technologie (360 klantbeeld) 4 - Het digital marketing ecosysteem 5 - SEA (Search Engine Advertising) 6 - Social media marketing 7 - E-mail marketing 8 - Marketing automation en -personalisatie 9 - Analytics en datagedreven marketing 10 - Conversie optimalisatie (CRO)
  • Module 9: Binnen en Buiten Budget
    1 - Het belang van een marketingbudget 2 - Kostenplaatsen en prijsstrategie 3 - Budgetteren a.d.h.v. het 3H-model en STDC 4 - Bereken commerciële KPI's zoals ROI, ROAS, CLV en CAC 5 - Budgetpresentatie
  • Module 10: Teamwork makes the Dream Work
    1 - Betrokken medewerkers en succes 2 - Het marketingteam en rollen 3 - Taken en verantwoordelijkheden (RACI) 4 - Prioriteiten, processen en de bottleneck 5 - Ontwikkeling en ABCD-spelers 6 - Outsourcing versus in-house marketing 7 - Marketingteam van de toekomst

Veelgestelde vragen

plaatje van een mock-up hoe de online cursus marketingstrategie eruit ziet op laptop tablet en mobiel

Schrijf je nu in!

Word ook een strategische marketeer met een missie en ga voor meer rust, overzicht en resultaten. Meld je aan en zet direct de eerste stap.

laptop tablet en mobiel
bottom of page