
ONLINE CURSUS MARKETING-STRATEGIE
Word een strateeg met impact
Wil jij als marketing- & communicatieprofessional niet alleen maar dóen, maar ook strategisch denken en de grote lijnen uiteen zetten?
Leer hoe je jouw merk onderscheidt van de concurrentie en ontwikkel een marketing- & communicatieplan dat écht werkt.
OVER DE ONLINE CURSUS MARKETINGSTRATEGIE
Alles wat je nodig hebt voor een doordacht marketingplan
Met deze online cursus marketingstrategie leer je niet alleen strategischer denken, je krijgt ook een compleet framework om jouw marketingplan op te bouwen. In 10 modules werk je gestructureerd aan strategie, merkpositionering, content en digitale marketing. Je krijgt alle tools om direct resultaat te boeken.

Flexibel Leren
Leer in je eigen tempo op laptop, tablet of mobiel.

Persoonlijke begeleiding
Ik neem je in heldere video's mee door de modules en bespreek praktijkvoorbeelden.

Kant-en-klare templates
Bespaar tijd en werk efficiënt met kant-en-klare templates.
-
Module 0: Kick - off1 - Wat is marketing? 2 - Wat is een strategie? 3 - Wat is marketingstrategie? 4 - Opbouw marketingstrategie 5 - Jouw strategisch marketingplan op 1 pagina
-
Module 1: Misie gedreven Merken1 - Start met waarom 2 - Visie en Missie 3 - Kernwaarden
-
Module 2: Duidelijke Doelen1 - Jouw grote gewaagde doel (BHAG) 2 - Jouw 3-5 jaardoelen 3 - Jaar - en kwartaaldoelen 4 - KPI's: de sleutel tot het meten van succes
-
Module 3: Methodische Marktanalyse1 - Marktsegment en trends (DESTEP) 2 - Marktpijlers 3 - Concurrentie-analyse 4 - SWOT & TOWS
-
Module 4: Perfecte Positionering1 - Wat is positioneren 2 - Gewenste positie & merkverhaal 3 - Het positieprobleem 4 - Merkbelofte & pay-off
-
Module 5: Meesterlijke Merkuitstraling1 - Wat is merkvoorkeur? 2 - Archetype en brand-/merkpersona 3 - Visuele identiteit en merkverhaal 4 - Tone of Voice 5 - Huisstijl, typografie, kleuren en richtlijnen
-
Module 6: Krachtige Klant(reizen & waardeproposities)1 - Doelgroepen en persona's 2 - Opbouw van een buyer persona 3 - Waardepropositie 4 - Klantreis (customer journey)
-
Module 7: Content met een Contentstrategie( & planning1 - Wat is een contentstrategie? 2 - Content-modellen die knallen (3H-model en STDC) 3 - Contentfunnel en KPI's 4 -Content- en middelenmatrix en het PESO-model 5 - SEO, zoekwoorden & analyse 6 - Contentplanning en -kalender
-
Module 8: Denderende Digital (online) Marketing1 - Inleiding en introductie in digital marketing 2 - Trends en innovaties in digital marketing 3 - Marketing & technologie (360 klantbeeld) 4 - Het digital marketing ecosysteem 5 - SEA (Search Engine Advertising) 6 - Social media marketing 7 - E-mail marketing 8 - Marketing automation en -personalisatie 9 - Analytics en datagedreven marketing 10 - Conversie optimalisatie (CRO)
-
Module 9: Binnen en Buiten Budget1 - Het belang van een marketingbudget 2 - Kostenplaatsen en prijsstrategie 3 - Budgetteren a.d.h.v. het 3H-model en STDC 4 - Bereken commerciële KPI's zoals ROI, ROAS, CLV en CAC 5 - Budgetpresentatie
-
Module 10: Teamwork makes the Dream Work1 - Betrokken medewerkers en succes 2 - Het marketingteam en rollen 3 - Taken en verantwoordelijkheden (RACI) 4 - Prioriteiten, processen en de bottleneck 5 - Ontwikkeling en ABCD-spelers 6 - Outsourcing versus in-house marketing 7 - Marketingteam van de toekomst
Neem een kijkje in het programma
Wat deze cursus uniek maakt
Met deze online cursus marketingstrategie word jij een echte strateeg en begrijp je hoe marketing bijdraagt aan de groei van jouw organisatie.
Je werkt bovendien direct aan een marketingplan dat wél werkt. Je krijgt de kennis en het zelfvertrouwen om jouw marketingcommunicatie-carrière naar een hoger niveau te tillen. Ontwikkel jezelf als marketing- & communicatieprofessional en word de strategische speler die je altijd al wilde zijn.
Bespaar tijd en geld
Krijg direct toegang tot bewezen templates en modellen, zodat je geen weken hoeft te zoeken naar de juiste aanpak.
Leer strategie op een praktische manier
Geen droge theorie, maar hands-on strategieën en praktijkcases uit B2C-marketing
Direct toepasbaar in jouw werk
Werk aan jouw marketingstrategie terwijl je leert – geen overbodige stappen, alleen wat écht werkt.
-
Module 0: Kick - off1 - Wat is marketing? 2 - Wat is een strategie? 3 - Wat is marketingstrategie? 4 - Opbouw marketingstrategie 5 - Jouw strategisch marketingplan op 1 pagina
-
Module 1: Misie gedreven Merken1 - Start met waarom 2 - Visie en Missie 3 - Kernwaarden
-
Module 2: Duidelijke Doelen1 - Jouw grote gewaagde doel (BHAG) 2 - Jouw 3-5 jaardoelen 3 - Jaar - en kwartaaldoelen 4 - KPI's: de sleutel tot het meten van succes
-
Module 3: Methodische Marktanalyse1 - Marktsegment en trends (DESTEP) 2 - Marktpijlers 3 - Concurrentie-analyse 4 - SWOT & TOWS
-
Module 4: Perfecte Positionering1 - Wat is positioneren 2 - Gewenste positie & merkverhaal 3 - Het positieprobleem 4 - Merkbelofte & pay-off
-
Module 5: Meesterlijke Merkuitstraling1 - Wat is merkvoorkeur? 2 - Archetype en brand-/merkpersona 3 - Visuele identiteit en merkverhaal 4 - Tone of Voice 5 - Huisstijl, typografie, kleuren en richtlijnen
-
Module 6: Krachtige Klant(reizen & waardeproposities)1 - Doelgroepen en persona's 2 - Opbouw van een buyer persona 3 - Waardepropositie 4 - Klantreis (customer journey)
-
Module 7: Content met een Contentstrategie( & planning1 - Wat is een contentstrategie? 2 - Content-modellen die knallen (3H-model en STDC) 3 - Contentfunnel en KPI's 4 -Content- en middelenmatrix en het PESO-model 5 - SEO, zoekwoorden & analyse 6 - Contentplanning en -kalender
-
Module 8: Denderende Digital (online) Marketing1 - Inleiding en introductie in digital marketing 2 - Trends en innovaties in digital marketing 3 - Marketing & technologie (360 klantbeeld) 4 - Het digital marketing ecosysteem 5 - SEA (Search Engine Advertising) 6 - Social media marketing 7 - E-mail marketing 8 - Marketing automation en -personalisatie 9 - Analytics en datagedreven marketing 10 - Conversie optimalisatie (CRO)
-
Module 9: Binnen en Buiten Budget1 - Het belang van een marketingbudget 2 - Kostenplaatsen en prijsstrategie 3 - Budgetteren a.d.h.v. het 3H-model en STDC 4 - Bereken commerciële KPI's zoals ROI, ROAS, CLV en CAC 5 - Budgetpresentatie
-
Module 10: Teamwork makes the Dream Work1 - Betrokken medewerkers en succes 2 - Het marketingteam en rollen 3 - Taken en verantwoordelijkheden (RACI) 4 - Prioriteiten, processen en de bottleneck 5 - Ontwikkeling en ABCD-spelers 6 - Outsourcing versus in-house marketing 7 - Marketingteam van de toekomst