top of page
Beeld & Geluid gebouw

Verschilmaker:

Beeld & Geluid Onderwijs & Educatie - Wijs in Media

Geleverde diensten (ad interim):

Marketingstrategie, markt- en concurrentieanalyse, Tone of Voice,  Pay-of, BHAG, Doelen & KPI’s, persona, waardeproposities, klantreis, contentstrategie (3H-model), marketing en budgetplanning.

“De marketingstrategie is echt iets van ons samen geworden"

Helen Meijer - Hoofd Onderwijs & Educatie

Beeld & Geluid logo
Portret Helen Meijer

DE UITDAGING

Beeld & Geluid Onderwijs ontwikkelt educatieve diensten voor leerkrachten en leerlingen die voorop willen lopen in digitale geletterdheid en burgerschap. Media speelt in onderwijs een steeds prominentere rol en de missie en ambities van het team zijn helder en groot. Zo ontstond de vraag hoe Beeld & Geluid Onderwijs nog meer leerlingen en docenten kan bereiken met hun educatieve diensten.

​

Het doel:
"Breng onze huidige marketingwerkzaamheden naar het volgende niveau en ontwikkel met het team van onderwijs & educatie een heldere marketingstrategie in lijn met het meerjarenplan, waarmee we meer docenten en leerlingen bereiken en meer impact maken."

Aanpak

Om de marketing naar het volgende niveau te brengen zijn we gestart bij de basis. Aan de hand van het marketingstrategie-model© liepen we systematisch langs de verschillende elementen van de strategie. In wekelijkse sessies met het kernteam werden besluiten genomen over de belangrijkste speer- en actiepunten.

 

Scan

Allereerst maakten we een analyse van de huidige marketingkennis en werkzaamheden als input voor het stappenplan.

​

Marktanalyse

Om de positie van Beeld & Geluid Onderwijs beter inzichtelijk te krijgen, analyseerden we de markt en concurrentie en zette we de kansen en bedreigingen in de markt tegenover de sterktes en zwaktes van de organisatie.

​

Doelstellingen

Vervolgens keken we vanuit het meerjarenplan naar de precieze doelstellingen van de afdeling om zo tot de Big Hairy Audacious Goal (BHAG) te komen als leidraad voor de doelen 2027 en KPI's voor 2023.

 

Klant(reis)

Nu we de markt kenden en wisten wat we wilde bereiken was het tijd om de doelgroep nog beter te leren kennen. In gezamenlijke, interactieve sessies werkten we aan de persona en kantreis die ons meer inzicht gaf in de behoeftes en motieven van onze doelgroep. Die inzichten dienden als basis voor de verdere strategische keuzes.

​

Waardeproposities en website

De persona gaf ons inzicht in de behoeftes, waarmee we de waardeproposities ontwikkelden om de juiste boodschap uit te dragen in de verschillende fases van de klantreis. Daarbij hebben we onder andere de website en UX/UI aangepakt voor een betere online ervaring die sneller tot conversie leidt.

 

Contentstrategie en campagnes

Met die inzichten werkten we vervolgens aan een gestructureerde contentstrategie voor 2023 als basis voor de verdere (on)betaalde campagnes op basis waarvan een budget (productie en inkoop) kon worden vastgesteld.

​

“Rogier werkt duidelijk en volgens een heldere systematische aanpak. Met oog voor de teamleden weet hij focus te houden en genoeg ruimte te geven voor ieders input. Met zijn kennis en expertise heeft hij onze kennis over marketing en de marketingstrategie echt naar het volgende niveau getild."

Resultaat

"Voor 2023 ligt er nu een heldere marketingstrategie met meer focus en rust in het team. We weten nog beter wie we willen bereiken en met welke boodschap we dit kunnen realiseren.

​

En misschien nog wel belangrijker is dat we het proces helemaal met elkaar doorliepen. Iedereen is aangehaakt en het is echt ons plan geworden. We hebben nog veel scherper wie onze doelgroep is en welk waarde we leveren. Daarmee staat de basis voor ons marketingplan en hebben we als team nog meer focus op waar we impact kunnen maken.

​

Met onze onderscheidende marketingstrategie is Beeld & Geluid Onderwijs er klaar voor om nog meer leerlingen en docenten te bereiken met meer impact."

​

- Helen Meijer, Hoofd Onderwijs & Educatie -

CONTACT

Wil je mij liever direct benaderen? Dat kan via:

Rogier@merkverschil.nl

of bel +31(0)6-10240205

 

Utrecht, Nederland

KvK-nummer: 80897002

bottom of page