top of page
Insurance Data logo

Verschilmaker:

Insurance Data - Get. Insight.

Geleverde diensten:

Marketingstrategie, merkidentiteit, merkbelofte, pay-off, markt- en concurrentie-analyse, BHAG, persona, klantreis.

“ We hebben met onze merkstrategie nu een veel duidelijker beeld van wie wij zijn"

Edwin Perotti - Co-founder

Logo insurance Data
Pasfoto Edwin Perotti

DE UITDAGING

Insurance Data is ontstaan uit SVC Groep en Grijpma ASG en werkt in een branche die steeds verder consolideert en digitaliseert. Relaties met verzekeraars en volmachten steken complex in elkaar en concurrenten liggen altijd op de loer. Daarbij ontstond de vraag hoe Insurance Data (als label) zelfstandig kan groeien en zich duurzaam kan onderscheiden.

 

Het doel:
Een heldere marketingstrategie om marktleider te worden in - en bij te dragen aan - een duurzamere verzekeringsbranche. 

 

Aan Merkverschil dus de taak om samen met het team de doelen specifiek te maken en de juiste (strategische) keuzes te formuleren. Een mooie uitdaging dus.

Aanpak

Tijdens de gezamenlijk kick-off maakte we een eerste analyse aan de hand van het marketingstrategie-model© van Merkverschil en verzamelde we alle input en kennis vanuit het team.

 

Vervolgens werkte we steeds één element uit de marketingstrategie dieper uit in kleinere kernteams. In 8 sessies ontwikkelde we samen de doelen, BHAG, merkidentiteit, merkbelofte, pay-off, markt-& concurrentieanalyse, persona, klantreis en KPI’s.

 

“Rogier begreep snel onze bijzondere markt en heeft met zijn heldere aanpak en frisse blik op de materie ons echt aan het denken gezet. Hierdoor zijn we tot nieuwe inzichten gekomen. Het proces met elkaar doorlopen was voor ons minstens net zo waardevol als de uitkomst” 

Resultaat

“ We hebben nu een veel duidelijker beeld van wie wij zijn als Insurance Data, wat we willen uitstralen en welke gezamenlijke doelen wij nastreven. Ook hebben we scherper geformuleerd wie onze belangrijkste nieuwe klanten zijn, welke behoeftes zij hebben en welke toegevoegde waarde wij nu echt aan hen leveren.” 

 

Met een onderscheidende marketingstrategie is Insurance Data klaar om het verschil te gaan maken en de volgende stappen te nemen. Op de planning staan nu de brand identity, het marketingplan, de contentstrategie en een nieuwe website voor het aantrekken van nieuw personeel.

CONTACT

Wil je mij liever direct benaderen? Dat kan via:

Rogier@merkverschil.nl

of bel +31(0)6-10240205

 

Utrecht, Nederland

KvK-nummer: 80897002

bottom of page