top of page
HOME

Over mij

Hi, ik ben Rogier Peters, freelance marketingstrateeg en fulltime waarom-vrager. Waarom? Omdat ik wil begrijpen. 

​

Als bètawetenschapper - ik ben van origine biomedisch geschoold- vind ik het fantastisch om dingen uit te pluizen, te analyseren, de essentie te snappen en problemen te doorgronden.

​

Mijn liefde voor de alfawetenschappen werd aangeboord op Nyenrode waar ik mij specialiseerde in digitale marketing, leiderschap en strategie. Daar leerde ik "spelen in het grijze gebied", de kracht van tekst en beeld, dat de oplossing het probleem niet is, waar mijn krachten en valkuilen liggen en hoe je mensen meekrijgt.

​

Als freelance marketingstrateeg combineer ik nu alles wat ik mooi vind aan de alfa- en bètawetenschappen. Ik werk met samen met energieke mensen aan complex problemen, creatieve oplossingen en aantoonbare resultaten.

​

Ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven (hoe vet is dat), Madeleine en samen met onze twee zoontjes, Olivier en Florian, wonen wij in het hartsie van Utreg (Uuuuu).

​

In mijn vrije tijd mag ik graag koken, sta ik op het podium als zanger/gitarist, vind je mij op  borrels met vrienden, op de squashbaan, op de mountainbike en/of gravelbike. En ik ben bezig met mijn eigen podcast en cursus...waarover later meer.

Rogier Peters
Over mij

OVER MERKVERSCHIL

Purpose

Ik geloof dat wij de plicht hebben om de wereld beter en mooier achter te laten voor onze kinderen dan dat wij hem in handen hebben kregen. Daarom help ik mensen en organisaties die zich hiervoor inzetten en echt het verschil willen maken. Alles wat aandacht krijgt groeit immers. 

Missie

Merkverschil laat merken met een missie spreken.

​

Merkverschil is in 2020 opgericht met als doel om duurzame en maatschappelijk verantwoorde ondernemers, bedrijven en organisaties te helpen zich te onderscheiden in de markt.  In mijn ogen verdienen juist zij wat meer aandacht.

Visie

Mensen worden terecht steeds kritischer op merken die enkel gaan voor de korte termijn winsten. Organisaties hebben immers een maatschappelijke rol (of ze nu willen of niet).

 

Zij die zich authentiek weten te onderscheiden vanuit hun merk en missie en gaan voor duurzame resultaten zullen voorop lopen.

 

Digitalisering zorgt er bovendien voor dat veel -en dus ook marketing- geautomatiseerd wordt. Daarom zal het vermogen om strategisch te handelen en jezelf creatief te onderscheiden steeds belangrijker worden. 

Over Merkverschil

"Purpose-gedreven organisaties groeien maar liefst 3x harder."

 

- Deloitte 2019 -

KERNWAARDEN

Kernwaarden

RUIMTE

Ruimte om afstand te nemen en voor andere inzichten en open discussies. Door elkaar op te zoeken en de ruimte te geven leren van elkaar en creëren we synergie. 

Sunset
Red Ibis

BEVLOGEN

Dingen vanuit je hart ondernemen, omdat je erin gelooft. Met ruimte voor de ander en overtuigd van onze ideëen voor een betere wereld.

HUMOR

Humor helpt dingen in perspectief te plaatsen en te relativeren. Wanneer we te bevlogen raken leert humor ons het leven en onszelf niet al te serieus te nemen.

Making Funny Face

MERK JIJ OOK AL VERSCHIL?
Zullen we binnenkort kennismaken?

CONTACT

Wil je mij liever direct benaderen? Dat kan via:

Rogier@merkverschil.nl

of bel +31(0)6-10240205

 

Utrecht, Nederland

KvK-nummer: 80897002

Contact
bottom of page