top of page
Souvenirwinkel in Japan

KLANT- & MARKTSTRATEGIE

Je kunt je pas onderscheiden met jouw marketingstrategie als je weet aan wie je verkoopt en wat de rest doet. Daarom is het prettig een externe analyse van de markt en jouw concurrenten te maken, duidelijk te hebben wie nou echt jouw klanten en doelgroep zijn en welke waarde je aan hen levert.

Marktanalyse icoontje

MARKTANALYSE

Ken ik de markt?

 

Met een externe analyse weet je wat er in de markt speelt en waar jij je kunt onderscheiden van de rest.

De klantreis visueeel weergegeven in de customer journey

KLANTENANALYSE

Ken ik mijn klanten? 

 

Met een klantenanalyse weet je wie jouw klanten zijn, waar ze zitten en welke behoeftes zij hebben.

het value proposition model schematisch weergegeven

WAARDEPROPOSITIE

Welke waarde lever ik?

 

Een waardepropositie geeft inzicht in welke waarde jouw product/dienst levert aan je klanten. 

"Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet."

 

- Simon Sink -

bottom of page