Merkstrategie zit in de kern net als een sinaasappel

MERKSTRATEGIE

Producten en diensten lijken steeds meer op elkaar waardoor het steeds lastiger is om daarmee op te vallen. Maar, met een herkenbare merkstrategie vanuit jouw kern kun jij je wel onderscheiden.

 

Door te kijken naar jullie merkidentiteit, merkuitstraling en positionering kan je op een dieper niveau een voorkeurspositie creëren en onderscheid je jezelf van concurrenten.

Merkidentiteit is jouw DNA

MERKIDENTITEIT

Wie ben ik?

 

Merkidentiteit gaat over jullie missie, visie en kernwaarden en beschrijft jullie DNA, wie je bent en waar je voor staat.

Merkidentiteit gaat over emoties

MERKUITSTRALING

Wat straal ik uit?

 

Merkuitstraling gaat over welk verhaal je vertelt, jouw karakter. Beken kleur en onderscheid je van de rest.

Positionering in de markt

POSITIONERING

Hoe ziet men mij?

 

Positionering gaat over hoe jij je neerzet in de markt, Welke voorkeurspositie wil je innemen?

"A brand is simply trust"

 

- Steve Jobs -

Deel van het logo Merkverschil als sierelement