Alles wat je nodig hebt voor jouw marketingplan
Met deze cursus heb je alle ingrediënten in huis voor een succesvol en onderscheidende marketingplan. In 10 heldere modules werken we samen aan jouw onderscheidende marketingplan, van merkstrategie tot contentmarketing.
Heldere video uitleg
Leer snel en effectief met heldere video waarin ik je persoonlijk begeleid
Kant-en-klare templates
Ontwikkel jezelf als strategisch marketeer. Krijg de kennis en het zelfvertrouwen om je marketingcarrière naar een hoger niveau te tillen.
Praktijkvoorbeelden
Bespaar tijd, geld en moeite met kant-en-klare templates en praktische voorbeelden. En maak een marketingplan dat wél werkt.
-
Module 0: Kick - off1 - Wat is marketing? 2 - Wat is een strategie? 3 - Wat is marketingstrategie? 4 - Opbouw marketingstrategie 5 - Jouw strategisch marketingplan op 1 pagina
-
Module 1: Misie gedreven Merken1 - Start met waarom 2 - Visie en Missie 3 - Kernwaarden
-
Module 2: Duidelijke Doelen1 - Jouw grote gewaagde doel (BHAG) 2 - Jouw 3-5 jaardoelen 3 - Jaar - en kwartaaldoelen 4 - KPI's: de sleutel tot het meten van succes
-
Module 3: Methodische Marktanalyse1 - Marktsegment en trends (DESTEP) 2 - Marktpijlers 3 - Concurrentie-analyse 4 - SWOT & TOWS
-
Module 4: Perfecte Positionering1 - Wat is positioneren 2 - Gewenste positie & merkverhaal 3 - Het positieprobleem 4 - Merkbelofte & pay-off
-
Module 5: Meesterlijke Merkuitstraling1 - Wat is merkvoorkeur? 2 - Archetype en brand-/merkpersona 3 - Visuele identiteit en merkverhaal 4 - Tone of Voice 5 - Huisstijl, typografie, kleuren en richtlijnen
-
Module 6: Krachtige Klant(reizen & waardeproposities)1 - Doelgroepen en persona's 2 - Opbouw van een buyer persona 3 - Waardepropositie 4 - Klantreis (customer journey)
-
Module 7: Content met een Contentstrategie( & planning1 - Wat is een contentstrategie? 2 - Content-modellen die knallen (3H-model en STDC) 3 - Contentfunnel en KPI's 4 -Content- en middelenmatrix en het PESO-model 5 - SEO, zoekwoorden & analyse 6 - Contentplanning en -kalender
-
Module 8: Denderende Digital (online) Marketing1 - Inleiding en introductie in digital marketing 2 - Trends en innovaties in digital marketing 3 - Marketing & technologie (360 klantbeeld) 4 - Het digital marketing ecosysteem 5 - SEA (Search Engine Advertising) 6 - Social media marketing 7 - E-mail marketing 8 - Marketing automation en -personalisatie 9 - Analytics en datagedreven marketing 10 - Conversie optimalisatie (CRO)
-
Module 9: Binnen en Buiten Budget1 - Het belang van een marketingbudget 2 - Kostenplaatsen en prijsstrategie 3 - Budgetteren a.d.h.v. het 3H-model en STDC 4 - Bereken commerciële KPI's zoals ROI, ROAS, CLV en CAC 5 - Budgetpresentatie
-
Module 10: Teamwork makes the Dream Work1 - Betrokken medewerkers en succes 2 - Het marketingteam en rollen 3 - Taken en verantwoordelijkheden (RACI) 4 - Prioriteiten, processen en de bottleneck 5 - Ontwikkeling en ABCD-spelers 6 - Outsourcing versus in-house marketing 7 - Marketingteam van de toekomst
Neem een kijkje in het programma
Waarom deze cursus
Met deze cursus word je een marketingstrateeg en werk je aan en marketingplan dat wél werkt. Je krijgt de kennis en het zelfvertrouwen om je marketingcarrière naar een hoger niveau te tillen. Ontwikkel jezelf als marketingprofessional en word de strategische marketeer die je altijd al wilde zijn.
Bespaar tijd en geld
Bespaar tijd, geld en moeite met kant-en-klare templates en praktische voorbeelden. Maak in no time een marketingplan dat werkt.
Ontwikkel jezelf als strateeg
Ontwikkel jezelf als marketingstrateeg. Zie het grotere plaatje en krijg het zelfvertrouwen om je marketingcarrière naar een hoger niveau te tillen.
Duurzaam resultaat
Heb je genoeg van campagnes die nergens toe leiden? Met deze cursus krijg je de tools en technieken om écht resultaat te boeken.
-
Module 0: Kick - off1 - Wat is marketing? 2 - Wat is een strategie? 3 - Wat is marketingstrategie? 4 - Opbouw marketingstrategie 5 - Jouw strategisch marketingplan op 1 pagina
-
Module 1: Misie gedreven Merken1 - Start met waarom 2 - Visie en Missie 3 - Kernwaarden
-
Module 2: Duidelijke Doelen1 - Jouw grote gewaagde doel (BHAG) 2 - Jouw 3-5 jaardoelen 3 - Jaar - en kwartaaldoelen 4 - KPI's: de sleutel tot het meten van succes
-
Module 3: Methodische Marktanalyse1 - Marktsegment en trends (DESTEP) 2 - Marktpijlers 3 - Concurrentie-analyse 4 - SWOT & TOWS
-
Module 4: Perfecte Positionering1 - Wat is positioneren 2 - Gewenste positie & merkverhaal 3 - Het positieprobleem 4 - Merkbelofte & pay-off
-
Module 5: Meesterlijke Merkuitstraling1 - Wat is merkvoorkeur? 2 - Archetype en brand-/merkpersona 3 - Visuele identiteit en merkverhaal 4 - Tone of Voice 5 - Huisstijl, typografie, kleuren en richtlijnen
-
Module 6: Krachtige Klant(reizen & waardeproposities)1 - Doelgroepen en persona's 2 - Opbouw van een buyer persona 3 - Waardepropositie 4 - Klantreis (customer journey)
-
Module 7: Content met een Contentstrategie( & planning1 - Wat is een contentstrategie? 2 - Content-modellen die knallen (3H-model en STDC) 3 - Contentfunnel en KPI's 4 -Content- en middelenmatrix en het PESO-model 5 - SEO, zoekwoorden & analyse 6 - Contentplanning en -kalender
-
Module 8: Denderende Digital (online) Marketing1 - Inleiding en introductie in digital marketing 2 - Trends en innovaties in digital marketing 3 - Marketing & technologie (360 klantbeeld) 4 - Het digital marketing ecosysteem 5 - SEA (Search Engine Advertising) 6 - Social media marketing 7 - E-mail marketing 8 - Marketing automation en -personalisatie 9 - Analytics en datagedreven marketing 10 - Conversie optimalisatie (CRO)
-
Module 9: Binnen en Buiten Budget1 - Het belang van een marketingbudget 2 - Kostenplaatsen en prijsstrategie 3 - Budgetteren a.d.h.v. het 3H-model en STDC 4 - Bereken commerciële KPI's zoals ROI, ROAS, CLV en CAC 5 - Budgetpresentatie
-
Module 10: Teamwork makes the Dream Work1 - Betrokken medewerkers en succes 2 - Het marketingteam en rollen 3 - Taken en verantwoordelijkheden (RACI) 4 - Prioriteiten, processen en de bottleneck 5 - Ontwikkeling en ABCD-spelers 6 - Outsourcing versus in-house marketing 7 - Marketingteam van de toekomst